робота з класним колективом


Гуртки
Середня
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с. Харпачка
ПОГОДЖЕНО
ЗАТВЕРДЖУЮ
Заступник директора з НВР
ДИРЕКТОР
_________В.Химич __________Л.Швець
«31»_______08_________20_16___ р.
«___31__»_______08___________ 20_16_ р.

«Розглянуто на
засідання МО класних керівників – протокол № 1 від 31.08.2016р.».
Керівник МО –
Химич Світлана Володимирівна
1
Методична
проблема школи:
«Використання інноваційних технологій на
уроках у старших класах для забезпечення результативності навчання і виховання»
Проблема, над якою працює
класний керівник
Формування успішної особистості
через
орієнтацію кожного учня на розвиток та
управління її розвитком
РОЗДІЛ І.
ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВИХОВНОЇ РОБОТИ
З КЛАСОМ
Орієнтовний перелік документації,
яку веде класний керівник:
·
Класний журнал.
·
Особові справи учнів.
·
Табелі успішності учнів.
·
План виховної роботи.
·
Конспекти виховних годин, годин спілкування, диспутів.
·
Розробки сценаріїв виховних заходів.
·
Тека індивідуальних карт учнів.
·
Протоколи батьківських зборів.
·
Матеріали щодо запобігання дитячому травматизму, бесіди з
правил дорожнього руху, облік проведення інструктажів з безпеки
життєдіяльності.
·
Літопис або документи класних справ(фото).
Циклограма класного керівника
Щоденно:
1. Робота з тими хто запізнюється
та виявлення причин відсутності учнів.
2. Організація харчування
учнів.
3. Організація чергування
учнів.
4. Індивідуальна робота з
учнями.
5. Контроль за зовнішнім
виглядом учнів.
Щотижня:
1. Перевірка щоденників.
2. Проведення заходів за
планом.
3. Робота з батьками за
планом.
4. Робота з вчителями
предметниками.
5. Збір інформації про
учнів: зустріч з медсестрою, психолого-педагогічні спостереження.
Щомісяця:
1. Відвідування уроків
класу.
2. Робота з учнями з
девіантною поведінкою.
3. Зустріч з батьками за
планом.
Протягом семестру:
1. Оформлення класного
журналу.
2. Засідання МО класних
керівників (за планом).
3. Аналіз виконання плану,
корекція.
4. Проведення батьківських
зборів (за планом).
Один раз на навчальний рік:
1. Оформлення особових
справ.
2. Аналіз роботи та
складання плану виховної роботи.
3. Статистичні дані.
4. Проведення відкритого
виховного заходу(за планом).
5.
Основні функції класного
керівника
Організаторські:
·
планування і координація всієї виховної роботи з класом;
·
надання допомоги активу в організації класу;
·
встановлення зв'язків із учнівським та педагогічним
колективами, батьками, громадськістю;
·
забезпечення єдності педагогічних вимог до учнів;
·
ведення документації в класі;
·
сприяння розвитку самоврядування в колективі.
Аналітико-узагальнюючі:
·
сприяння всебічному розвитку учнів на основі вивчення і
врахування їхніх індивідуально-психологічних особливостей.
Координаційно-узгоджуючі:
·
забезпечення узгодженості роботи учнівського,
вчительського, батьківського колективів.
Психологічні:
·
встановлення довірливих стосунків із вихованцями,
·
зняття-психологічного напруження в учнівському колективі.
Стимулюючо-гальмівні:
·
активізація чи гальмування учнівської діяльності залежно
від її спрямованості.
Зміст роботи класного керівника
1. Вивчення учнів.
2. Об'єднання учнів у
колектив.
3. Співпраця із дитячими та
молодіжними організаціями.
4. Робота з батьками,
громадськістю.
5. Співпраця із
культурно-освітніми та позашкільними установами.
6. Співпраця із шкільним
психологом.
7. Організація виховної
діяльності: пізнавальної, трудової, художньо-естетичної,
суспільно-гуманістичної, фізкультурно-оздоровчої, організаторської,
ціннісно-орієнтаційної.
8. Індивідуальна робота з
учнями.
Зміст ВИХОВНОЇ роботи класного
керівника
1. Виховання високої моралі
у підростаючого покоління, формування в нього українського менталітету на
основі відродження національних традицій.
2. Створення необхідних умов
для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров'я.
3. Духовно-моральне
виховання, домінантою якого є орієнтація на загальнолюдські цінності.
4. Розвиток розумових і
фізичних здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація
змістовного дозвілля учнів.
5. Підготовка школярів до
господарсько-трудової діяльності.
6. Створення умов для
вільного вибору учнями світоглядних позицій.
7. Гуманізація педагогічного
процесу, демократизація стосунків у колективі.
8. Врахування інтересів
дітей.
9. Організація роботи з
батьками.
"Золоті правила"
класного керівника
·
Учитель має бути особистістю, привабливою для дітей.
·
Учитель повинен викликати любов і повагу дітей до себе, якщо
він сам любить, поважає кожну дитину та піклується про неї, у стосунках із нею
чесний і відвертий.
·
Учитель має бути відвертим у стосунках з усіма учнями.
·
Учитель має бути веселим, жартівливим.
·
Учитель повинен раціонально використовувати свій час.
·
Учитель має бути доброзичливим.
·
Учитель має постійно самовдосконалюватися, розширювати
свій кругозір.
·
Гасло вчителя: "Пізнай самого себе і допоможи в
цьому своїм учням".
·
Учитель повинен реалізовувати індивідуальний підхід до
дитини, вміти її вислухати, підтримати в ній вогник самоповаги.
·
Класний керівник має створити учнівський колектив, у
якому панують доброзичливі стосунки, шанобливе ставлення один до одного.
·
Педагог повинен приймати тільки обдумані рішення.
·
Учителю слід любити й захищати дитину, поважати її почуття.
·
Учителю необхідно виховувати в дітей самодисципліну.
·
Учитель - це та людина, яка любить дітей, володіє
педагогічною майстерністю, постійно пробуджує в юному серці бажання бути
сьогодні кращим, ніж учора, почуття поваги до самого себе.
Очікувані результати
Створення виховного простору, який:
·
сприятиме створенню, розвитку і забезпеченню ефективного виховного
процесу серед учнівського колективу;
·
формуватиме ціннісне ставлення особистості до себе,
людей, природи, праці, мистецтва, держави, суспільства, історичних, культурних і духовних надбань
рідного краю та забезпечуватиме гармонійний розвиток особистості;
·
сприятиме становленню громадянської і соціальну позиції, та
розвитку громадянської і соціальної
активності особистості;
·
зменшить кількість соціально-дезадаптованих учнів
(ізольованих, відторгнутих), що знаходяться у “групі ризику”;
·
активізує
позитивні зміни в динаміці розвитку в учнів ціннісних орієнтацій та
духовних пріоритетів;
·
організує
системний моніторинг динаміки розвитку змін в колективі й оцінці
ефективності процесу виховання ;
·
покращить в цілому
показники навчально-виховного процесу.
Результатом
ефективної роботи з виховання стане активізація учнів та батьків в організації
та проведенні загальношкільних та класних заходів, відсутність
дітей-правопорушників на обліку у відділі кримінальної міліції та поліпшення морально-психологічного клімату в
колективі.
Пам’ятка щодо проведення годин спілкування
Мета проведення:
·
Вивчити індивідуальні особливості учнів під час неформального
спілкування.
·
Пізнати інтереси учнів, зрозуміти їхні переживання та
мотиви поведінки.
·
Обговорювати поточні події класу, селища, держави.
Форми проведення:
·
Вільне спілкування вчителя з учнями.
·
Бесіди на заплановані теми.
·
Обговорення актуальних статей з газет, книг, кінофільмів.
·
Зустріч із цікавими людьми.
·
Усні журнали.
·
Виступи учнівських груп.
·
Дискусії.
·
Години спілкування.
·
Тренінги.
·
Екскурсії.
Години
спілкування проводяться один раз на тиждень у певний день (п’ятниця). Тематика спілкування з учнями заздалегідь
планується, однак поточні події у класі, школі, місті, державі можуть підказати
тему незаплановану раніше.
РОЗДІЛ ІІ.
АНАЛІЗ ВИХОВНОЇ РОБОТИ ЗА МИНУЛИЙ РІК
Аналіз виховної роботи 7 класу за 2015/2016 н.р.
У
2015-2016 навчальному році виховна діяльність здійснювалась
відповідно до основних завдань школи, спрямованих на «розвиток і саморозвиток
особистості, творчості дітей» та планувалась згідно з концептуальними засадами
основних орієнтирів виховання.
На початку навчального року
були визначені мета і завдання для
дитячого колективу і для класного
керівника. Проблема класного керівника: «Формування успішної особистості через орієнтацію кожного учня на розвиток та
управління її розвитком». Була продовжена робота зі зміцнення класного
колективу, формування в учнів позитивного
відношення до членів колективу. Також продовжено роботу з виховання в школярів
пізнавальних інтересів, активності, самостійності й творчого відношення до
навчання й підвищення на цій основі успішності.
Виховна
робота із класним колективом була побудована на тісній співпраці з шкільним
психологом та вчителями-предметниками. Були проведені соціометричні
дослідження, різного роду анкетування, оброблені результати яких лягли в основу
визначення напрямків та форм виховної роботи у 2015-2016 навчального року. Класним
керівником враховувались не тільки особливості поведінки вихованців, а й на ті
зміни, які відбувалися в їхньому розвитку. Крім цього, передбачалася співпраця
між учителями-предметниками, з одного боку, та батьками і учнями, з іншого, при
посередництві класного керівника.
У більшості дітей у класі лише не
сформоване відповідальне ставлення до навчання. Найліпші показники успішності
мають Бладика Василь, Баландюк Юлія. Ці ж учні були активними учасниками
предметних олімпіад шкільного та районного етапів. У колективі є 2 учні, що мають оцінки середнього рівня. Це Гончарук Іван та
Дирибіс Ярослава. Також є учні, які потребують постійного контролю, як з боку
вчителя, так і з боку батьків: Рева
Володимир та Крутовозюк Володимир. Вцілому, аналізуючи рівень навчальних
досягнень з основних предметів, варто зазначити, що більшість учнів не повністю
використовують свій інтелектуальний потенціал, що, напевно, і є основною
причиною середнього та достатнього показника успішності.
Розвиток
особистості учнів не припиняється і в позаурочний час. Діти із задоволенням
відвідують баскетбольний та волейбольний гурток, гурток із трудового навчання,
що значно впливає на формування їх інтересів, власного світогляду, визначає
підбір оточення. Спостереження доводять, що в цілому оточення позитивно впливає
на розвиток переважної частини учнів, хоча трапляються і деякі прикрі моменти. У
спілкуванні з учителями учні не дозволяють собі різкі висловлювання, агресивну
реакцію на зауваження, із боку учня Реви Володимира помітні порушення поведінки.
Учні класу тільки роблять спроби створити колектив. Учні відкрито критикують
своїх однолітків. Пояснюється це тим, що діти є досить активними та емоційними,
проте ця активність не завжди спрямована у позитивне русло. Тому при роботі з учнями
класному керівнику і учителям-предметникам потрібно враховувати цей момент.
В
становленні та розвитку учнів класний керівник взаємодіє з батьками. Важливим
питанням є стан виховання у сім'ї. Варто відзначити ставлення батьків до
проблем та потреб шкільного життя їх дітей. Батьки учнів налаштовані досить
позитивно і прагнуть зробити все від них залежне для комфортного перебування їх
дітей у школі. Досить толерантно батьки реагують на критику поведінки їх дітей, прагнуть збагнути та
усунути причини, що викликають подібну ситуацію. Систематично у телефонному
режимі відбувається спілкування батьків з класним керівником, наслідком якого є
корегування поведінки учнів та їх ставлення до навчання.
Учні
7 класу брали активну участь в громадському житті школи і класу. Діти є досить
активними та охоче стають учасниками різноманітних конкурсів, змагань
загальношкільного типу, так і заходів, проведених в межах власного класу та
учнів 8 класу.
Для
вирішення завдань та цілей, поставлених перед колективом, було організовано та проведено ряд заходів,
що охоплюють всі напрямки виховної роботи:
1. Родинне виховання:
·
Класна година: «Повага – ниточка, що з'єднує покоління»;
·
Створення інформаційного листа «Шануймо старість»;
2. Правове виховання:
·
Виховна година: «Немає прав без обов'язків»;
·
Круглий стіл «Твої права та обов'язки»;
3. Національно-патріотичне
виховання:
·
Єдиний урок патріотизму «Моя Батьківщина – незалежна Україна»;
·
Виховна година «Європейські
програми – можливості для України»;
·
Класна година «
Козацькому роду нема переводу»;
4. Трудове виховання:
·
Акція «Зробимо квітучим наш клас »;
·
Акція «5 картоплин»
·
Майстерня «Живи, книго!»;
·
Конкурс умільців «Зимові сюжети»
5. Естетичне виховання:
·
Свято квітів «Твій рожевий квіт, Україно!»;
·
Виховний захід «Прекрасний світ музики»;
6. Морально-етичне
виховання:
·
Круглий стіл «Пізнай себе!»;
·
Гра-ситуація «Жити за законами людського спілкування»;
·
Філософський стіл «Зроби крок назустріч»
7. Екологічне виховання:
·
Екологічний всеобуч «Екологічні проблеми нашого села»;
·
Вікторина «Без води нема життя»;
·
«Бути економним – вимога часу» - круглий стіл;
8. Формування здорового способу життя:
·
Усний журнал «За здоровий спосіб життя»
·
Інформаційна година «Наркоманія»
9. Розвиток пізнавальної активності:
·
Заняття-подорож : «Крокуємо в майбутнє»;
·
Бесіда: «Щоб хотів змінити у собі?»
·
Гра: «Хочу. Можу. Треба»
Результатом
роботи співпраці класного керівника та активу учнівського самоврядування є
демократичні стосунки у колективі, організація та проведення свят, годин спілкування, конкурсів,
екскурсій, створення дитячих проектів, акцій, а також
участь у загальношкільних заходах за активною участю самих дітей.
Одним із завдань, що стояло перед
учнівською спільнотою 7 класу, було формування навичок відповідальної
поведінки. В цьому напрямку ще не все зроблено, тому на наступний рік
заплановано продовжити формування навичок відповідальної поведінки різними
засобами педагогічно-виховного впливу.
Головним проблемним завданням
класного керівника на 2016 - 2017 навчальний рік – це створення моделі
учнівського самоврядування класу, спрямованої на розвиток в учнівської молоді
лідерського потенціалу, громадянської активності, співпраця класного керівника
та активу учнівського самоврядування. Пріоритетом обраної виховної моделі є
прагнення підготувати особистість-підлітка до тих життєвих ситуацій, в яких
йому доведеться діяти в майбутньому, доступними засобами, в контексті
особистісно орієнтованого навчання, допомогти перейти йому на якісно новий
рівень розвитку, трансформувавшись в суб’єкта власної життєтворчості та
життєдіяльності, здатного самотужки зайняти притаманне лише йому місце в
людському соціумі, долаючи всі можливі перепони, адаптуючись до умов, що
змінюються.
Виходячи з мети та завдань, у класі продовжувати формувати виховне
середовище для прояву і розвитку реальних і потенційних можливостей учнів, що задовольнятиме соціально цінні і особистісно
значущі інтереси і потреби учнів. У процесі різноманітної діяльності відбуватиметься
зміцнення і подальший розвиток учнівського самоврядування у класному колективі.
моральний кодекс класу
·
всі в класі рівні незалежно від матеріального стану, національності, раси,
статі та переконань.
·
кожен має право на свободу думки і може вільно ii висловлювати (добираючи при цьому пристойні
вирази).
·
будь-який учень має право на повагу власної гідності, тому моральна і
фізична образа особи неприпустима.
·
всі повинні поважати право на особисту власність і пам’ятати, що
привласнення чи заподіяння шкоди чужому майну тягне за собою кримінальну відповідальність.
·
учні не повинні залучатися до примусової праці, але праця в міру своїх
можливостей на благо суспільства
(школи) - почесний обов’язок кожного.
·
всі діти мають право на повноцінний відпочинок, але слід пам’ятати, що ваші
розваги не повинні заважати іншим.
·
вмійте сказати "ні" чи відмовити, якщо пропозиція суперечить
вашим інтересам, ображає вашу гідність або загрожує здоров’ю.
·
ставтесь до людей так, як хочете. щоб вони ставилися до вас.
·
діти мають право на батьківську любов та піклування. в свою чергу батьки
мають право на шанобливе ставлення з боку дітей.
·
всі мають право на отримання інформації, але ставити питання необхідно в
конкретній ввічливій формі.
·
захист інтересів дітей є першочерговим завданням працівників школи, проте
кожен має сповна відповідати за свої вчинки.
слід пам’ятати, що
запорукою успіху у стосунках з людьми є толерантне ставлення до думок інших,
повага до старших, однолітків та
молодших, чуйне ставлення до своїх батьків.
ВІДОМОСТІ ПРО УЧНІВ
1.Анкетні дані
№
п/п
|
Прізвище, ім’я, по батькові
|
Дата народження
|
Домашня адреса, телефон
|
8 клас
|
|||
1.
|
Баландюк Юлія Віталіївна
|
18.07.2003р.
|
вул. Жовтнева, 5
с. Харпачка тел. 0681115359
|
2.
|
Бладика Василь Андрійович
|
06.02.2003р.
|
вул. Центральна, 5
с. Харпачка тел. 0970574518
|
3.
|
Гончарук Іван Володимирович
|
18.01.2003р.
|
2-ий провулок Кошового, 3
с. Харпачка тел. 0978055982
|
4.
|
Дирибіс Ярослава Миколаївна
|
22.05.2003р.
|
вул. Садова, 18
с. Харпачка тел. 0970274740
|
5.
|
Крутовозюк Володимир Станіславович
|
25.07.2003р.
|
вул. Буртяна, 35
с. Харпачка тел. 0978737377
|
6.
|
Рева Володимир Миколайович
|
26.07.2003р.
|
вул. першотравнева, 34
с. Харпачка тел. 0981115359
|
2. Соціально-педагогічний паспорт класу
·
Загальна кількість учнів –6
·
Дівчат – 2
·
Хлопців – 4
Обдаровані діти :
·
Читці –Баландюк Юлія
·
Малюють – Дирибіс
Ярослава
·
Спортсмени – Рева Володимир, Гончарук Іван, Бладика
Василь
·
Співають - Баландюк Юлія .
3. Учнівське самоврядування класу
Лідер класу (П.І.): Дирибіс Ярослава
Староста.
|
Дирибіс Ярослава Миколаївна
|
Зам. Старости.
|
Баландюк Юлія Віталіївна
|
Фізорг
|
Гончарук Іван Володимирович
|
Господарник
|
Крутовозюк Володимир Станіславович
|
Організатор
|
Рева Володимир Миколайович
|
Санпост
|
Бладика Василь Андрійович
|
Член самоврядування школи
|
Бладика Василь Андрійович
|
Гуртки
Прізвище, ім’я,
по батькові
|
Клас
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
Баландюк Юлія Віталіївна
|
8
|
Гурток «Знайомство
із зарубіжною літературою»
|
|
Бладика Василь Андрійович
|
8
|
Гурток
трудового навчання
|
|
Гончарук Іван Володимирович
|
8
|
Гурток трудового
навчання, волейбольний гурток
|
|
Дирибіс Ярослава Миколаївна
|
8
|
Гурток «Знайомство із зарубіжною літературою»
|
|
Крутовозюк Володимир Станіславович
|
8
|
Гурток трудового навчання
|
|
Рева Володимир Миколайович
|
8
|
Волейбольний гурток
|
РОЗДІЛ ІV.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА ПРОБЛЕМНІ
ПИТАННЯ В РОБОТІ З КЛАСОМ
Науково-методична проблема школи:
Розвиток та самореалізація
особистості в системі компетентнісно – орієнтованого підходу до учнів у
діяльності
Проблема, над якою працює колектив класу:
Формування успішної особистості через орієнтацію
кожного учня на розвиток та управління її розвитком
Завдання виховної роботи на 2016-2017н.р.
1. Виховання високої моралі
у підростаючого покоління, формування в нього українського менталітету на
основі відродження національних традицій, формування патріотичних якостей в
учнів.
2. Створення необхідних умов
для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров'я.
3. Духовно-моральне
виховання, домінантою якого є орієнтація на загальнолюдські цінності.
4. Розвиток розумових і
фізичних здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація
змістовного дозвілля учнів.
5. Підготовка школярів до
господарсько-трудової діяльності.
6. Створення умов для
вільного вибору учнями світоглядних позицій.
7. Гуманізація педагогічного
процесу, демократизація стосунків у колективі.
8. Врахування інтересів
дітей.
9. Організація роботи з
батьками.
РОЗДІЛ V.
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА КЛАСУ
Характеристика класного колективу
Склад класу
У 8 класі
навчається 6 учнів. З них 2 дівчинки і 4
хлопців.
Віковий склад класу:
дівчата: 13 років (2003 р. н.) – 2.
хлопці: 13 років (2003 р. н.) – 4.
Показники успішності:
За підсумками минулого
навчального року успішність складає:
7 клас – 33,2%
·
Учні з високим рівнем навченості – - ;
·
Учнів з достатнім рівнем навчальних досягнень – 2 учнів; (Баландюк Юлія, Бладика Василь)
·
Учнів з середнім рівнем навчальних досягнень – 4 учнів; (Гончарук
Іван, Дирибіс Ярослава, Крутовозюк Володимир, Рева Володимир)
·
Учнів з початковим рівнем навчальних досягнень- -.
Виховний процес планується та
провадиться згідно характеру, темпераменту, індивідуальних рис кожної дитини,
із врахуванням умов життя учнів у сім’ї.
Психологічний розвиток учнів, рівень їх
пізнавальної активності відповідає їх віковим особливостям. Серед 6 осіб, двоє – мають достатній рівень, інші 4 –
середній. У класі є так званий „резерв”
– це учень, що має декілька оцінок середнього рівня знань, але працює над їх
виправленням (Гончарук Іван)
Працездатність у деяких учнів
досить висока, про це свідчить рівень їхньої розумової активності. В цілому,
аналізуючи рівень навчальних досягнень з основних предметів, варто зазначити,
що більшість учнів не повністю використовують свій інтелектуальний потенціал,
що, напевно, і є основною причиною середнього та достатнього показника
успішності.
За
станом фізичного розвитку належать до основної групи з занять фізичної
культури. Стан здоров’я дітей у класі різний.
Найчастіше пропускають заняття з причини хвороби: Крутовозюк В. та Дирибіс Я. У
8 класі навчається дівчинка, Дирибіс Я., яка часто скаржиться на головні болі та болісні відчуття у животі.
Крутовозюк В. дитина-інвалід. Ці двоє учнів займаються у спеціальній групі з
фізичної культури. Баландюк Ю. займається в основній групі, а Гончарук Іван,
Бладика Василь та Рева Володимир-в підготовчій.
Соціально-психологічні
параметри сім'ї та особливості сімейного виховання:
Соціально-психологічний стан дітей задовільний.
У більшості дітей матеріальне
становище сімей середнього рівня. П’ятеро учнів виховується в
повних сім’ях, в одного учня – вітчим, але на навчанні та поведінці дитини це
не відображається. Батьки займаються вихованням дітей, забезпечують всім
необхідним, співпрацюють з класним керівником, беруть участь у класних заходах.
Характер відносин між учнями та
їхніми батьками нормальний. Більшість дітей виховується у сім'ях , де панує
взаємо-порозуміння та злагода. Варто відзначити, що батьки всіляко сприяють
розвитку творчого потенціалу дітей, намагаючись створити сприятливу атмосферу у
класній кімнаті та в побуті.
Особливості внутрішньо-колективних взаємин учнів.
Між
учнями триває формування згуртованості, взаємодопомоги; формуються
ціннісно-орієнтаційні уподобання, почуття колективізму. Серед дітей проглядається
бажання бути лідерами у класі, проте наявні угрупування, сформовані
переважно за місцями проживання або ж ситуативні. Більшість дітей мають
холеричний темперамент, проте є й флегматики. У спілкуванні з учителями учні не
дозволяють собі різких висловлювань, агресивної реакції на зауваження, але з боку учня Реви Володимира простежується порушення
поведінки.
Помітним
позитивним фактором є поліпшення психологічного клімату під час підготовки до
заходів, учні здатні працювати разом на спільний результат.
В той же час існує ряд негативних
аспектів, які потребують педагогічного вирішення. В ході спостереження за
класом в урочний та позаурочний час було помітно відсутність сформованої
культури поведінки, що часто призводить до конфліктів між дорослими та
однолітками, погіршення міжособистісних взаємин. Учні не можуть
організовувати самостійно такі справи як підготовка концертних програм. Прибирання
класної кімнати учні організовують самостійно. Проявляють власну ініціативу,
але водночас потребують підтримки і контролю.
Організованість
класу на середньому рівні.
Громадська думка у класі
Учні схвалюють в своїх однокласниках
чесність, відповідальність, активну життєву позицію, а осуджують лінь,
заздрість, грубість, бажання помститися.
Своє схвалення або осудження вони
виказують при спілкуванні між собою та з старшими. Найчастіше – це розмова з
класним керівником.
Спостерігається часткове розходження між тим, що учні говорять, і тим,
що роблять.
Актив класу
Явного лідера у колективі
немає.
Учні знають, що відбувається в школі та інших
класах. Загально шкільні доручення виконуються. Учні колективу беруть участь у
шкільних заходах.
Творчий потенціал.
Клас відзначається
творчо-обдарованими дітьми, які вміють виразно читати вірші, мають акторські здібності (Баландюк
Юлія.), вона і гарно співає, гарно малює
Дирибіс Я. Більшість дітей цікавиться гуманітарними науками. З читанням є
проблеми, мало читають художню літературу.
Деякі учні відвідують волейбольний
гурток ( Гончарук І., Рева В., ), Бладика В., Гончарук І.– гурток трудового
навчання, Баландюк Ю., Дирибіс Я. – відвідують
гурток «Знайомство із зарубіжною літературою».
Незадовільним залишається рівень
навчальних досягнень учня (Реви Володимира). Виявлення причин даної ситуації
знаходиться під контролем класного керівника. Проте серед основних вже можна назвати
недбалу підготовку учня до уроків, прогалини у сприйнятті програмового
матеріалу під час уроку. З метою запобігання погіршенню ситуації класним
керівником проводиться індивідуальна робота з учнями та їх батьками,
налагоджено взаємозв’язок з учителями, що викладають у 8 класі, здійснюється
сприяння відвідування батьками уроків.
Загалом учні з батьками
ставляться до навчання відповідально.
Заходи щодо подальшого згуртування класного колективу
Проведення тематичних
виховних годин:
« Я – частина колективу»
« Мікроклімат у класі»
« Дружба між дівчатками
та хлопчиками»
« Моє дозвілля» та інші.
І надалі приймати активну участь класу у загально шкільних заходах.
Батьківський комітет
Голова: Бладика Мирослава Віталіївна
Члени:
Гончарук Н.С.,
Баландюк В.І.
Дата
|
Основні виховні заходи
|
Заходи по охороні здоров”я та запобіганню нещасних випадків
|
Індивідуальна робота з учнями
|
Робота з батьками
|
Примітка
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
01.09- 09.09
|
1. Свято Першого дзвоника.
2. Перший урок на тему (01.09.)
«Від проголошення Незалежності до нової України» (01.09.)
(патріотичне виховання).
3. Класні учнівські збори з порядком дня
а) самоврядування в класі;
б) бережливе ставлення до шкільного майна;
в) взаємовідносини між учнями і вчителями.(05.09.)
4. 71 рік Перемоги у Другій світовій війні. Значення
українського народу у Другій світовій війні.(07.09.)
5. Година спілкування. Дискусія на тему «Моє
спілкування з людьми».(09.09.)
6.Урок мужності на тему «Ми-патріоти своєї держави»
(08.09.)
|
1. Вступний інструктаж . Бесіда про безпеку руху на вулиці . (01.09.)
2 . Єдиний урок по безпеці життєдіяльності учнів.(02.09.)
3.01.09–єдиний День безпеки дорожнього руху.
4. Місячник дорожнього руху (12.08-12.09)
|
1. Обстеження домашніх матеріально–побутових умов учнів. (до 05.09.)
|
1. Класні батьківські
збори з порядком дня
а) режим роботи
школи;
б) вибори батьків-
ського комітету;
в ) учнівська форма
(02.09.)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12.09-16.09
|
1. Вечір на тему «Україно–мій духмяний цвіт, через терни йшла до волі
стільки літ» (до відзначення Днів Михайла Грушевського) (16.09.)
2. Написання твору на тему
«І чужому научайтесь і свого не цурайтесь». (12.09.)
3. Година спілкування. Обговорення питання на тему
«Ставлення людини до людини Чесний-ворогів немає».(16.09.)
4.Відвідати учасників Другої світової війни вдома,
провести бесіду з ними про події Другої світової війни.(15.09.)
|
1. Бесіда на тему
«Небезпека отруєння грибами».(14.09.)
2.Розповідь учителя про вибухонебезпечні прилади.(16.09.)
|
1. Відвідування учнів вдома, перевірка наявності робочого місця,
перевірка наявності спортивної форми.
(протягом тижня)
|
1. Бесіда з батьками
про організацію
робочого місця для
учня вдома.
2. Обстеження
Матеріально-побутових
умов сім”ї.
(протягом тижня)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19.09-
23.09
26.09-30.09
03.10-07.10
10.10-13.10
17.10-21.10
24.10-28.10
07.11-11.11
|
1. Вогник на тему «Батько й мати два серця гарячих, що нам дають надію і
тепло». (22.09.)
2. Місячник цивільного захисту.
3. Година спілкування на тему «Напитись з отчої
криниці». (23.09.)
4. Розмова за круглим столом «Як я розумію, що таке
державний суверенітет України?» (21.09.)
5.Акція «5 картоплин!» (протягом тижня)
1. Підготувати вечір відпочинку на тему «Я живу на Україні».(30.09.)
2. Провести збір активу класу, обговорити питання « Дія нашого активу».
(26.09.)
3. Провести практичне заняття на тему «Ви сказали добрий день!» (27.09.)
4. Година спілкування. Диспут на тему «Моя сім’я».(30.09.)
5. Провести зустріч із ветеранами війни: Рудьом Іваном Андрійовичем та
Лебідьом Іллею Дмитровичем.(25.09.)
6. Акція «5 картоплин!» (протягом тижня)
1.Привітання учителів школи та учителів-пенсіонерів з їх професійним
святом.(03.10.)
2. Дискусія на тему «Пиття –не доводить до пуття».(04.10.)
3. 01.10.-День людей похилого віку. Зустріч із людьми похилого віку вдома.(03.10.)
4.Зустріч із ветеранами, поговорімо
відверто «Не старіють душею ветерани», «Низький уклін, вам, ветерани», «Ти
відповідальний за тих, хто поруч» (06.10.)
6. Година спілкування. «Я в учнівському колективі»
(07.10.)
1. Конференція на тему «Історія українського козацтва».(10.10.)
2. Засідання активу класу. Виступ фізорга класу про спортивні досягнення
класу.(11.10.)
3. Спортивна гра на тему «День захисника
Вітчизни». (12.10.)
4. Година спілкування. Розмова за круглим столом «Мій
етикет. Чарівні слова» (13.10.)
5. Розмова з учнями на тему
«Культура поведінки у школі».(10.10.)
6. Урок мужності на тему «Я і мій
внесок у боротьбу за єдність нашої держави» (12.10.)
1.Спілкування з учнями на тему «Чи вміємо ми відпочивати?» (18.10.)
2. Повідомлення учителя на тему
«Конвенція ЮНЕСКО». (19.10.)
3. Участь в охороні пам’ятників, парків(прибирання). (20.10.)
4. Провести ранок із технічної
творчості «Мої вироби».21.10.)
1.Година духовності на тему «Про що розповідають календарі?» (24.10.)
2. Підготувати театралізовану виставу на тему «Мовлиннєвий етикет».
(27.10.)
3. Перегляд документалних фільмів та їх обговорення про
події на сході нашої держави.25.10.)
4. Година спілкування. Обговорення за круглим столом на
тему «Сучасний етикет у громадських місцях.» (28.10.)
1.Огляд журналу «Людина і закон». Обговорення окремих статей із
«Конвенції із прав дитини». (11.11.)
2.Класні учнівські збори на тему «Як ми виконуємо свої учнівські
обов’язки». (08.11.)
3.Пресконференція на тему «Шануймо старших».(10.11.)
4.Провести диспут на тему «Про гостинність і гостей». (08.11.)
5. Година спілкування. Тренінг на тему «Шкідливі звички
заважають усім» (11.11.)
6. Інтелектуальна гра на тему « Я знаю
українську мову». (09.11.)
|
1. Повторення правил Безпечної поведінки на дорозі, вулиці, у транспорті,
на шкільному подвір’ї. (20.09.)
2. Бесіда на тему «Місячник цивільного захисту»
(22.09.)
1. Бесіда на тему «Неуважність на дорозі-небезпека для життя» . (26.09.)
2. Практичне заняття на тему « День пожежної безпеки». (28.09.)
3. Уникнення криміногенних ситуацій- дискусійне обговорення.
(30.09.)
1.Бесіда на тему
2.« Наслідки нехтування правилами переходу проїзної частини». (04.10.)
2. Обговорення за круглим столом на тему «Профілактика СНІДу.
Здоровий спосіб життя-
профілактика шкідливих звичок». (11.10.)
1. Бесіда на тему «Попередження дорожньо-транспортного травматизму».
(13.10.)
1. Бесіда на тему
«Дотримання особистої гігієни-основа здорового способу життя».
(18.10.)
1.Практичне заняття на тему «Обов’язки і правила пішоходів, пасажирів».
(25.10.)
2.Бесіда на тему «Правила безпечної поведінки під час осінніх канікул».
(28.10.)
1.Практичне заняття на тему «Розташування транспортних засобів на дорозі.
Зупинка і стоянка». (07.11.)
|
1. Бесіда з кожним учнем на тему «Відношення до суспільного майна, до оточуючого
середовища».
(22.09.)
1. Слідкувати за відвідування учнями факультативних занять.
(протягом тижня)
1.Провести бесіду з учнями
схильними до правопорушень та учнями, що можуть порушувати дисципліну в класі,
Ревою В.
1. Слідкувати за веденням учнями щоденників, регулярно записувати всі
домашні завдання, зауваження, прохання, пропозиції.
(протягом тижня)
1.Провести бесіду із Ревою Володимиром,
щодо відвідування учнем шкільних занять.(17.10.)
1.Контролювати ведення щоденників учнями. (протягом тижня)
1.Стежити за добросовісним виконанням домашніх завдань учнями. (протягом
тижня)
|
1.Запрошувати батьків на усі класні та шкільні виховні
заходи. (протягом тижня)
1.Запросити відвіду-
вати батьків школу
щоп’ятниці, приходити на заняття
батьків-
ського всеобучу.
(остання п’ятниця кожного місяця)
1.Домагатися, щоб
батьки слідкували за вільним часом
своїх дітей.
1.Зустріч з батьками
на засіданні
батьківського
всеобучу. (13.10.)
1.Провести батьківські
збори, розглянути
питання
а) навчання та пове-
дінка учнів класу;
б)Лекція на тему
«Взаємовідносини
сім’ї і школи». (21.11.)
1.Відвідування
учителем кожного
учня вдома та бесіда з батьками про поведінку та навчання учнів класу.
(протягом тижня)
1.Проводити індиві-
дуальні бесіди з батьками про навчання та
поведінку учнів у
класі та за межами
школи. (протягом тижня)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Середня
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с. Харпачка
ПОГОДЖЕНО
ЗАТВЕРДЖУЮ
Заступник директора з НВР
ДИРЕКТОР ШКОЛИ
_________В.
Химич __________Л. Швець
«04»_______01_________20_17___ р.
«___04__»_______01___________
20_17 р.
![]() ![]()
Методична
проблема школи:
«Використання інноваційних технологій на
уроках у старших класах для забезпечення результативності навчання і виховання»
Проблема, над якою працює
класний керівник
Формування успішної особистості
через
орієнтацію кожного учня на розвиток та
управління її розвитком
РОЗДІЛ І.
ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВИХОВНОЇ РОБОТИ
З КЛАСОМ
Орієнтовний перелік документації,
яку веде класний керівник:
·
Класний журнал.
·
Особові справи учнів.
·
Табелі успішності учнів.
·
План виховної роботи.
·
Конспекти виховних годин, годин спілкування, диспутів.
·
Розробки сценаріїв виховних заходів.
·
Тека індивідуальних карт учнів.
·
Протоколи батьківських зборів.
·
Матеріали щодо запобігання дитячому травматизму, бесіди з
правил дорожнього руху, облік проведення інструктажів з безпеки
життєдіяльності.
·
Літопис або документи класних справ(фото).
Циклограма класного керівника
Щоденно:
1. Робота з тими хто
запізнюється та виявлення причин відсутності учнів.
2. Організація харчування
учнів.
3. Організація чергування
учнів.
4. Індивідуальна робота з
учнями.
5. Контроль за зовнішнім
виглядом учнів.
Щотижня:
1. Перевірка щоденників.
2. Проведення заходів за
планом.
3. Робота з батьками за
планом.
4. Робота з вчителями
предметниками.
5. Збір інформації про
учнів: зустріч з медсестрою, психолого-педагогічні спостереження.
Щомісяця:
1. Відвідування уроків
класу.
2. Робота з учнями з
девіантною поведінкою.
3. Зустріч з батьками за
планом.
Протягом семестру:
1. Оформлення класного
журналу.
2. Засідання МО класних
керівників (за планом).
3. Аналіз виконання плану,
корекція.
4. Проведення батьківських
зборів (за планом).
Один раз на навчальний рік:
1. Оформлення особових
справ.
2. Аналіз роботи та
складання плану виховної роботи.
3. Статистичні дані.
4. Проведення відкритого виховного
заходу(за планом).
5.
Основні функції класного
керівника
Організаторські:
·
планування і координація всієї виховної роботи з класом;
·
надання допомоги активу в організації класу;
·
встановлення зв'язків із учнівським та педагогічним
колективами, батьками, громадськістю;
·
забезпечення єдності педагогічних вимог до учнів;
·
ведення документації в класі;
·
сприяння розвитку самоврядування в колективі.
Аналітико-узагальнюючі:
·
сприяння всебічному розвитку учнів на основі вивчення і
врахування їхніх індивідуально-психологічних особливостей.
Координаційно-узгоджуючі:
·
забезпечення узгодженості роботи учнівського,
вчительського, батьківського колективів.
Психологічні:
·
встановлення довірливих стосунків із вихованцями,
·
зняття-психологічного напруження в учнівському колективі.
Стимулюючо-гальмівні:
·
активізація чи гальмування учнівської діяльності залежно
від її спрямованості.
Зміст роботи класного керівника
1. Вивчення учнів.
2. Об'єднання учнів у колектив.
3. Співпраця із дитячими та
молодіжними організаціями.
4. Робота з батьками,
громадськістю.
5. Співпраця із
культурно-освітніми та позашкільними установами.
6. Співпраця із шкільним
психологом.
7. Організація виховної
діяльності: пізнавальної, трудової, художньо-естетичної,
суспільно-гуманістичної, фізкультурно-оздоровчої, організаторської,
ціннісно-орієнтаційної.
8. Індивідуальна робота з
учнями.
Зміст ВИХОВНОЇ роботи класного
керівника
1. Виховання високої моралі
у підростаючого покоління, формування в нього українського менталітету на
основі відродження національних традицій.
2. Створення необхідних умов
для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров'я.
3. Духовно-моральне
виховання, домінантою якого є орієнтація на загальнолюдські цінності.
4. Розвиток розумових і
фізичних здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація
змістовного дозвілля учнів.
5. Підготовка школярів до
господарсько-трудової діяльності.
6. Створення умов для
вільного вибору учнями світоглядних позицій.
7. Гуманізація педагогічного
процесу, демократизація стосунків у колективі.
8. Врахування інтересів
дітей.
9. Організація роботи з
батьками.
"Золоті правила"
класного керівника
·
Учитель має бути особистістю, привабливою для дітей.
·
Учитель повинен викликати любов і повагу дітей до себе,
якщо він сам любить, поважає кожну дитину та піклується про неї, у стосунках із
нею чесний і відвертий.
·
Учитель має бути відвертим у стосунках з усіма учнями.
·
Учитель має бути веселим, жартівливим.
·
Учитель повинен раціонально використовувати свій час.
·
Учитель має бути доброзичливим.
·
Учитель має постійно самовдосконалюватися, розширювати
свій кругозір.
·
Гасло вчителя: "Пізнай самого себе і допоможи в
цьому своїм учням".
·
Учитель повинен реалізовувати індивідуальний підхід до
дитини, вміти її вислухати, підтримати в ній вогник самоповаги.
·
Класний керівник має створити учнівський колектив, у
якому панують доброзичливі стосунки, шанобливе ставлення один до одного.
·
Педагог повинен приймати тільки обдумані рішення.
·
Учителю слід любити й захищати дитину, поважати її
почуття.
·
Учителю необхідно виховувати в дітей самодисципліну.
·
Учитель - це та людина, яка любить дітей, володіє
педагогічною майстерністю, постійно пробуджує в юному серці бажання бути
сьогодні кращим, ніж учора, почуття поваги до самого себе.
Очікувані результати
Створення виховного простору, який:
·
сприятиме створенню, розвитку і забезпеченню ефективного виховного
процесу серед учнівського колективу;
·
формуватиме ціннісне ставлення особистості до себе,
людей, природи, праці, мистецтва, держави, суспільства, історичних, культурних і духовних надбань
рідного краю та забезпечуватиме гармонійний розвиток особистості;
·
сприятиме становленню громадянської і соціальну позиції, та
розвитку громадянської і соціальної
активності особистості;
·
зменшить кількість соціально-дезадаптованих учнів
(ізольованих, відторгнутих), що знаходяться у “групі ризику”;
·
активізує
позитивні зміни в динаміці розвитку в учнів ціннісних орієнтацій та
духовних пріоритетів;
·
організує
системний моніторинг динаміки розвитку змін в колективі й оцінці
ефективності процесу виховання ;
·
покращить в цілому
показники навчально-виховного процесу.
Результатом
ефективної роботи з виховання стане активізація учнів та батьків в організації
та проведенні загальношкільних та класних заходів, відсутність
дітей-правопорушників на обліку у відділі кримінальної міліції та поліпшення морально-психологічного клімату в
колективі.
Пам’ятка щодо проведення годин спілкування
Мета проведення:
·
Вивчити індивідуальні особливості учнів під час
неформального спілкування.
·
Пізнати інтереси учнів, зрозуміти їхні переживання та
мотиви поведінки.
·
Обговорювати поточні події класу, селища, держави.
Форми проведення:
·
Вільне спілкування вчителя з учнями.
·
Бесіди на заплановані теми.
·
Обговорення актуальних статей з газет, книг, кінофільмів.
·
Зустріч із цікавими людьми.
·
Усні журнали.
·
Виступи учнівських груп.
·
Дискусії.
·
Години спілкування.
·
Тренінги.
·
Екскурсії.
Години
спілкування проводяться один раз на тиждень у певний день (п’ятниця). Тематика спілкування з учнями заздалегідь
планується, однак поточні події у класі, школі, місті, державі можуть підказати
тему незаплановану раніше.
РОЗДІЛ ІІ.
АНАЛІЗ ВИХОВНОЇ РОБОТИ ЗА МИНУЛИЙ РІК
Аналіз виховної роботи 7 класу за 2015/2016 н.р.
У
2015-2016 навчальному році виховна діяльність здійснювалась
відповідно до основних завдань школи, спрямованих на «розвиток і саморозвиток
особистості, творчості дітей» та планувалась згідно з концептуальними засадами
основних орієнтирів виховання.
На початку навчального року
були визначені мета і завдання для
дитячого колективу і для класного
керівника. Проблема класного керівника: «Формування успішної особистості через орієнтацію кожного учня на розвиток та
управління її розвитком». Була продовжена робота зі зміцнення класного
колективу, формування в учнів позитивного
відношення до членів колективу. Також продовжено роботу з виховання в школярів
пізнавальних інтересів, активності, самостійності й творчого відношення до
навчання й підвищення на цій основі успішності.
Виховна
робота із класним колективом була побудована на тісній співпраці з шкільним
психологом та вчителями-предметниками. Були проведені соціометричні
дослідження, різного роду анкетування, оброблені результати яких лягли в основу
визначення напрямків та форм виховної роботи у 2015-2016 навчального року. Класним
керівником враховувались не тільки особливості поведінки вихованців, а й на ті
зміни, які відбувалися в їхньому розвитку. Крім цього, передбачалася співпраця
між учителями-предметниками, з одного боку, та батьками і учнями, з іншого, при
посередництві класного керівника.
У більшості дітей у класі лише не
сформоване відповідальне ставлення до навчання. Найліпші показники успішності
мають Бладика Василь, Баландюк Юлія. Ці ж учні були активними учасниками
предметних олімпіад шкільного та районного етапів. У колективі є 2 учні, що мають оцінки середнього рівня. Це Гончарук Іван та
Дирибіс Ярослава. Також є учні, які потребують постійного контролю, як з боку
вчителя, так і з боку батьків: Рева
Володимир та Крутовозюк Володимир. Вцілому, аналізуючи рівень навчальних
досягнень з основних предметів, варто зазначити, що більшість учнів не повністю
використовують свій інтелектуальний потенціал, що, напевно, і є основною
причиною середнього та достатнього показника успішності.
Розвиток
особистості учнів не припиняється і в позаурочний час. Діти із задоволенням
відвідують баскетбольний та волейбольний гурток, гурток із трудового навчання,
що значно впливає на формування їх інтересів, власного світогляду, визначає
підбір оточення. Спостереження доводять, що в цілому оточення позитивно впливає
на розвиток переважної частини учнів, хоча трапляються і деякі прикрі моменти. У
спілкуванні з учителями учні не дозволяють собі різкі висловлювання, агресивну
реакцію на зауваження, із боку учня Реви Володимира помітні порушення поведінки.
Учні класу тільки роблять спроби створити колектив. Учні відкрито критикують
своїх однолітків. Пояснюється це тим, що діти є досить активними та емоційними,
проте ця активність не завжди спрямована у позитивне русло. Тому при роботі з учнями
класному керівнику і учителям-предметникам потрібно враховувати цей момент.
В
становленні та розвитку учнів класний керівник взаємодіє з батьками. Важливим
питанням є стан виховання у сім'ї. Варто відзначити ставлення батьків до
проблем та потреб шкільного життя їх дітей. Батьки учнів налаштовані досить
позитивно і прагнуть зробити все від них залежне для комфортного перебування їх
дітей у школі. Досить толерантно батьки реагують на критику поведінки їх дітей, прагнуть збагнути та
усунути причини, що викликають подібну ситуацію. Систематично у телефонному
режимі відбувається спілкування батьків з класним керівником, наслідком якого є
корегування поведінки учнів та їх ставлення до навчання.
Учні
7 класу брали активну участь в громадському житті школи і класу. Діти є досить
активними та охоче стають учасниками різноманітних конкурсів, змагань загальношкільного
типу, так і заходів, проведених в межах власного класу та учнів 8 класу.
Для
вирішення завдань та цілей, поставлених перед колективом, було організовано та проведено ряд заходів,
що охоплюють всі напрямки виховної роботи:
1. Родинне виховання:
·
Класна година: «Повага – ниточка, що з'єднує покоління»;
·
Створення інформаційного листа «Шануймо старість»;
2. Правове виховання:
·
Виховна година: «Немає прав без обов'язків»;
·
Круглий стіл «Твої права та обов'язки»;
3. Національно-патріотичне
виховання:
·
Єдиний урок патріотизму «Моя Батьківщина – незалежна Україна»;
·
Виховна година «Європейські
програми – можливості для України»;
·
Класна година «
Козацькому роду нема переводу»;
4. Трудове виховання:
·
Акція «Зробимо квітучим наш клас »;
·
Акція «5 картоплин»
·
Майстерня «Живи, книго!»;
·
Конкурс умільців «Зимові сюжети»
5. Естетичне виховання:
·
Свято квітів «Твій рожевий квіт, Україно!»;
·
Виховний захід «Прекрасний світ музики»;
6. Морально-етичне
виховання:
·
Круглий стіл «Пізнай себе!»;
·
Гра-ситуація «Жити за законами людського спілкування»;
·
Філософський стіл «Зроби крок назустріч»
7. Екологічне виховання:
·
Екологічний всеобуч «Екологічні проблеми нашого села»;
·
Вікторина «Без води нема життя»;
·
«Бути економним – вимога часу» - круглий стіл;
8. Формування здорового способу життя:
·
Усний журнал «За здоровий спосіб життя»
·
Інформаційна година «Наркоманія»
9. Розвиток пізнавальної
активності:
·
Заняття-подорож : «Крокуємо в майбутнє»;
·
Бесіда: «Щоб хотів змінити у собі?»
·
Гра: «Хочу. Можу. Треба»
Результатом
роботи співпраці класного керівника та активу учнівського самоврядування є
демократичні стосунки у колективі, організація та проведення свят, годин спілкування, конкурсів,
екскурсій, створення дитячих проектів, акцій, а також
участь у загальношкільних заходах за активною участю самих дітей.
Одним із завдань, що стояло перед
учнівською спільнотою 7 класу, було формування навичок відповідальної
поведінки. В цьому напрямку ще не все зроблено, тому на наступний рік
заплановано продовжити формування навичок відповідальної поведінки різними
засобами педагогічно-виховного впливу.
Головним проблемним завданням
класного керівника на 2016 - 2017 навчальний рік – це створення моделі
учнівського самоврядування класу, спрямованої на розвиток в учнівської молоді
лідерського потенціалу, громадянської активності, співпраця класного керівника
та активу учнівського самоврядування. Пріоритетом обраної виховної моделі є
прагнення підготувати особистість-підлітка до тих життєвих ситуацій, в яких
йому доведеться діяти в майбутньому, доступними засобами, в контексті
особистісно орієнтованого навчання, допомогти перейти йому на якісно новий
рівень розвитку, трансформувавшись в суб’єкта власної життєтворчості та
життєдіяльності, здатного самотужки зайняти притаманне лише йому місце в
людському соціумі, долаючи всі можливі перепони, адаптуючись до умов, що
змінюються.
Виходячи з мети та завдань, у класі продовжувати формувати виховне
середовище для прояву і розвитку реальних і потенційних можливостей учнів, що задовольнятиме соціально цінні і особистісно
значущі інтереси і потреби учнів. У процесі різноманітної діяльності відбуватиметься
зміцнення і подальший розвиток учнівського самоврядування у класному колективі.
моральний кодекс класу
·
всі в класі рівні незалежно від матеріального стану, національності, раси,
статі та переконань.
·
кожен має право на свободу думки і може вільно ii висловлювати (добираючи при цьому пристойні
вирази).
·
будь-який учень має право на повагу власної гідності, тому моральна і
фізична образа особи неприпустима.
·
всі повинні поважати право на особисту власність і пам’ятати, що
привласнення чи заподіяння шкоди чужому майну тягне за собою кримінальну відповідальність.
·
учні не повинні залучатися до примусової праці, але праця в міру своїх
можливостей на благо суспільства
(школи) - почесний обов’язок кожного.
·
всі діти мають право на повноцінний відпочинок, але слід пам’ятати, що ваші
розваги не повинні заважати іншим.
·
вмійте сказати "ні" чи відмовити, якщо пропозиція суперечить
вашим інтересам, ображає вашу гідність або загрожує здоров’ю.
·
ставтесь до людей так, як хочете. щоб вони ставилися до вас.
·
діти мають право на батьківську любов та піклування. в свою чергу батьки
мають право на шанобливе ставлення з боку дітей.
·
всі мають право на отримання інформації, але ставити питання необхідно в
конкретній ввічливій формі.
·
захист інтересів дітей є першочерговим завданням працівників школи, проте
кожен має сповна відповідати за свої вчинки.
слід пам’ятати, що
запорукою успіху у стосунках з людьми є толерантне ставлення до думок інших,
повага до старших, однолітків та
молодших, чуйне ставлення до своїх батьків.
ВІДОМОСТІ ПРО УЧНІВ
1.Анкетні дані
2. Соціально-педагогічний паспорт класу
·
Загальна кількість учнів –6
·
Дівчат – 2
·
Хлопців – 4
Обдаровані діти :
·
Читці –Баландюк Юлія
·
Малюють – Дирибіс
Ярослава
·
Спортсмени – Рева Володимир, Гончарук Іван, Бладика
Василь
·
Співають -
Баландюк Юлія .
3. Учнівське самоврядування класу
Лідер класу (П.І.): Дирибіс Ярослава
Гуртки
РОЗДІЛ ІV.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА ПРОБЛЕМНІ
ПИТАННЯ В РОБОТІ З КЛАСОМ
Науково-методична проблема школи:
Розвиток та самореалізація
особистості в системі компетентнісно – орієнтованого підходу до учнів у
діяльності
Проблема, над якою працює колектив класу:
Формування успішної особистості через орієнтацію
кожного учня на розвиток та управління її розвитком
Завдання виховної роботи на 2016-2017н.р.
1. Виховання високої моралі
у підростаючого покоління, формування в нього українського менталітету на
основі відродження національних традицій, формування патріотичних якостей в
учнів.
2. Створення необхідних умов
для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров'я.
3. Духовно-моральне
виховання, домінантою якого є орієнтація на загальнолюдські цінності.
4. Розвиток розумових і
фізичних здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація
змістовного дозвілля учнів.
5. Підготовка школярів до
господарсько-трудової діяльності.
6. Створення умов для
вільного вибору учнями світоглядних позицій.
7. Гуманізація педагогічного
процесу, демократизація стосунків у колективі.
8. Врахування інтересів
дітей.
9. Організація роботи з
батьками.
РОЗДІЛ V.
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА КЛАСУ
Характеристика класного колективу
Склад класу
У 8 класі навчається 6 учнів. З них 2 дівчинки і 4 хлопців.
Віковий склад класу:
дівчата: 13 років (2003 р. н.) – 2.
хлопці: 13 років (2003 р. н.) – 4.
Показники успішності:
За підсумками минулого
навчального року успішність складає:
7 клас – 33,2%
·
Учні з високим рівнем навченості – - ;
·
Учнів з достатнім рівнем навчальних досягнень – 2 учнів; (Баландюк Юлія, Бладика Василь)
·
Учнів з середнім рівнем навчальних досягнень – 4 учнів; (Гончарук
Іван, Дирибіс Ярослава, Крутовозюк Володимир, Рева Володимир)
·
Учнів з початковим рівнем навчальних досягнень- -.
Виховний процес планується та
провадиться згідно характеру, темпераменту, індивідуальних рис кожної дитини,
із врахуванням умов життя учнів у сім’ї.
Психологічний розвиток учнів, рівень їх
пізнавальної активності відповідає їх віковим особливостям. Серед 6 осіб, двоє – мають достатній рівень, інші 4 –
середній. У класі є так званий „резерв”
– це учень, що має декілька оцінок середнього рівня знань, але працює над їх
виправленням (Гончарук Іван)
Працездатність у деяких учнів
досить висока, про це свідчить рівень їхньої розумової активності. В цілому,
аналізуючи рівень навчальних досягнень з основних предметів, варто зазначити,
що більшість учнів не повністю використовують свій інтелектуальний потенціал,
що, напевно, і є основною причиною середнього та достатнього показника
успішності.
За
станом фізичного розвитку належать до основної групи з занять фізичної
культури. Стан здоров’я дітей у класі різний. Найчастіше пропускають заняття з
причини хвороби: Крутовозюк В. та Дирибіс Я. У 8 класі навчається дівчинка,
Дирибіс Я., яка часто скаржиться на
головні болі та болісні відчуття у животі. Крутовозюк В. дитина-інвалід. Ці
двоє учнів займаються у спеціальній групі з фізичної культури. Баландюк Ю.
займається в основній групі, а Гончарук Іван, Бладика Василь та Рева
Володимир-в підготовчій.
Соціально-психологічні
параметри сім'ї та особливості сімейного виховання:
Соціально-психологічний стан дітей задовільний.
У більшості дітей матеріальне
становище сімей середнього рівня. П’ятеро учнів виховується в
повних сім’ях, в одного учня – вітчим, але на навчанні та поведінці дитини це
не відображається. Батьки займаються вихованням дітей, забезпечують всім
необхідним, співпрацюють з класним керівником, беруть участь у класних заходах.
Характер відносин між учнями та
їхніми батьками нормальний. Більшість дітей виховується у сім'ях , де панує
взаємо-порозуміння та злагода. Варто відзначити, що батьки всіляко сприяють
розвитку творчого потенціалу дітей, намагаючись створити сприятливу атмосферу у
класній кімнаті та в побуті.
Особливості внутрішньо-колективних взаємин учнів.
Між
учнями триває формування згуртованості, взаємодопомоги; формуються
ціннісно-орієнтаційні уподобання, почуття колективізму. Серед дітей
проглядається бажання бути лідерами у класі, проте наявні угрупування, сформовані
переважно за місцями проживання або ж ситуативні. Більшість дітей мають
холеричний темперамент, проте є й флегматики. У спілкуванні з учителями учні не
дозволяють собі різких висловлювань, агресивної реакції на зауваження, але з боку учня Реви Володимира простежується
порушення поведінки.
Помітним
позитивним фактором є поліпшення психологічного клімату під час підготовки до
заходів, учні здатні працювати разом на спільний результат.
В той же час існує ряд негативних
аспектів, які потребують педагогічного вирішення. В ході спостереження за
класом в урочний та позаурочний час було помітно відсутність сформованої
культури поведінки, що часто призводить до конфліктів між дорослими та
однолітками, погіршення міжособистісних взаємин. Учні не можуть
організовувати самостійно такі справи як підготовка концертних програм.
Прибирання класної кімнати учні організовують самостійно. Проявляють власну
ініціативу, але водночас потребують підтримки і контролю.
Організованість
класу на середньому рівні.
Громадська думка у класі
Учні схвалюють в своїх однокласниках
чесність, відповідальність, активну життєву позицію, а осуджують лінь,
заздрість, грубість, бажання помститися.
Своє схвалення або осудження вони
виказують при спілкуванні між собою та з старшими. Найчастіше – це розмова з
класним керівником.
Спостерігається часткове розходження між тим, що учні говорять, і тим,
що роблять.
Актив класу
Явного лідера у колективі
немає.
Учні знають, що відбувається в школі та інших
класах. Загально шкільні доручення виконуються. Учні колективу беруть участь у
шкільних заходах.
Творчий потенціал.
Клас відзначається
творчо-обдарованими дітьми, які вміють виразно читати вірші, мають акторські здібності (Баландюк
Юлія.), вона і гарно співає, гарно малює
Дирибіс Я. Більшість дітей цікавиться гуманітарними науками. З читанням є
проблеми, мало читають художню літературу.
Деякі учні відвідують волейбольний
гурток ( Гончарук І., Рева В., ), Бладика В., Гончарук І.– гурток трудового
навчання, Баландюк Ю., Дирибіс Я. – відвідують
гурток «Знайомство із зарубіжною літературою».
Незадовільним залишається рівень
навчальних досягнень учня (Реви Володимира). Виявлення причин даної ситуації
знаходиться під контролем класного керівника. Проте серед основних вже можна назвати
недбалу підготовку учня до уроків, прогалини у сприйнятті програмового
матеріалу під час уроку. З метою запобігання погіршенню ситуації класним
керівником проводиться індивідуальна робота з учнями та їх батьками,
налагоджено взаємозв’язок з учителями, що викладають у 8 класі, здійснюється
сприяння відвідування батьками уроків.
Загалом учні з батьками
ставляться до навчання відповідально.
Заходи щодо подальшого згуртування класного колективу
Проведення тематичних
виховних годин:
« Я – частина колективу»
« Мікроклімат у класі»
« Дружба між дівчатками
та хлопчиками»
« Моє дозвілля» та інші.
І надалі приймати активну участь класу у загально шкільних заходах.
Батьківський комітет
Голова: Бладика Мирослава Віталіївна
Члени:
Гончарук Н.С.,
Баландюк В.І.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||


Немає коментарів:
Дописати коментар